MV AGUSTA F4 R 312

Az MV Agustán a 312-es felirat azt jelzi, hogy 312 km / óra sebességre képes ez a csodálatos sportmotor. A nagyszériás sportmotorok szerelmeseinek ez a szám már jelent valamit.

Olaszország egyik legpatinásabb márkája az MV Agusta 1997-ben mutatta be az első F4 750 motorkerékpárt. Már akkor is innovatív vázkialakítással, radikális szelepelrendezéssel kínálták az új motorokat. Eztán az F4 R 312 következett, amelyet akár az utcára, akár a versenypályára is ajánlottak. Akik arra számítottak, hogy egy új limitált szériás, agyontuningolt motorkerékpárt kapnak, azoknak csalódniuk kell. Mindösszesen 4000 darabot gyártottak le ebből a motorból az MV Agusta gyárában.

A különféle teszteket megfigyelve láthatjuk, hogy a mennyire könnyen vezethető akár az előző napi nedves esőzésektől teli pályán is. Hatalmas előrelépés volt ez a motor, hiszen nagyon könnyen vezethető az egyenes és a kanyargós szakaszokban is. A kanyarokból kigyorsítva akár teligázon is a száraz foltokat alaposan kihasználva igen jól teljesít.  Az F4 1000R-nél tapasztalt eddigi problémák teljesen megszűntek az új szériánál, hiszen az 7000-es fordulatnál véget ért és keményen kellett vele dolgozni, hogy a lóerőket kihasználjuk.

 

 

A motorfejlesztési csapatnak köszönhetően, akiket Andrea Goggi és Marco Cassinelli vezetett, plusz 9 lóerőt is köszönhetünk. Mindezt úgy, hogy az Euro 3-as károsanyag- és hangkibocsátási előírásoknak is teljesen megfelel a motor. Lágyabbak a gázfelvételek alacsonyabb fordulaton, így agresszívebben lehet rátenni a gázt. Sokkal simább és lineárisabb a teljesítmény leadás is. Az R312-nél 0 13500-as fordulatszámnál érjük el a leszabályozást. Az F4 R 312-nél a befecskendezés hibátlanul teszi a dolgát, hiszen tisztán húz, mindenféle erőátviteli rántásoktól mentesen egészen addig, amíg a leszabályozás meg nem történik. Az eddigi 6 dugattyús féknyergeket leváltották egy 4 dugattyús Brembo fékrendszerre, amely tökéletesen teszi a dolgát.

Megosztás
MVA Motoros Club