Skip to content
  • Kapcsolat
  • Motorrendelés
  • Mv Agusta Rosso Termékcsalád
  • MV Ride
  • Történelem
  • Brutale
  • F3 675 EAS ABS
  • F3 800
  • F4 1000
  • Kapcsolat
MV Agusta Club
  • Kapcsolat
  • Motorrendelés
  • Mv Agusta Rosso Termékcsalád
  • MV Ride
  • Történelem
  • Brutale
  • F3 675 EAS ABS
  • F3 800
  • F4 1000
  • Kapcsolat
érdekességek

MvAgusta visszatekintes

On May 11, 2017 by admin

A motorok Ferrarija, az MV Augusta

 

Régebben repülőgép gyártással foglalkozott, de ma már exkluzív motorkerékpárokat gyárt a híres MV Augusta. Több évtizede ismert és elismert a motoros világban a márka.

Talán néhányan nyomon követik a motorgyárak különleges történeteit, de talán mégis tudunk újat mondani. Az MV Augusta karrierje a repülőgépgyártással indult és abban az időben igen menőnek számított, hiszen éppen az első világháborúnál jártunk. Giovanni Augusta alapította a céget. A gróf nem élhette meg azonban azt, hogy a nevével fémjelzett motorokat piacra dobják. 1927-ben elhunyt és özvegye valamint fiai vették át a céget. A család egy idő után arra döbbent rá, hogy lecsökkent a kereslet a repülőgépek iránt, így vagy le kell állniuk, vagy valami egészen mással kell előrukkolniuk.

 

A 4 gyerek közül Vincenzo és Domenico Augusta volt az, akit egyáltalán valamennyire érdekeltek a gépek és nagyon szerettek motorozni. Így jött a megváltó ötlet, hogy kezdjenek el motorokat gyártani. Egy nagyon megbízható és olcsón előállítható blokkot szerettek volna első körben piacra dobni. 1943-ra el is készült a 98 köbcentis, kétütemű, egyhengeres erőforrás, de arra már nem volt idő, hogy piacra dobják, hiszen a gyár német kézbe került. A második világháború után került újra vissza hozzájuk a gyár, amit elképesztő állapotban kaptak vissza.

A testvéreknek azonban ez sem szegte kedvét és újult erővel láttak neki feladataik elvégzéséhez. 1945-ben a Meccanica Verghera céggel indultak újra és bemutatták a Vespa 98-at a nagyközönségnek. Piacra dobáskor kiderült, hogy a Piaggio motorgyár már ezt a nevet lefoglalta, így a fívérek úgy döntöttek, hogy a 98-as lesz a motor neve. Ezen a néven is került forgalomba.

 

1940-es évek, a versenyzés a legjobb önreklám

 

A fivérek a 40es években gyorsasági versenyekre neveztek be a saját motorjaikkal és gyorsan gyűjtötték be a trófeákat. Már ott tartottak, hogy nem csak motorjaikról voltak híresek, hanem a motorversenyek világában is a csúcsra kerültek. A hírnevet ügyesen kihasználva az éves gyártási számot megsokszorozták és már több mint 10 000 motort gyártottak. 1953-ban megnyílt az első spanyolországi gyár, amely exportra végzett termelést. Egyre több utcára gyártott modell gördült ki a gyárból, de emellett odafigyeltek az egyensúlyra is, így részt vettek folyamatosan a versenyeken is. 1954-ben Olaszországban a 175 CSS-t mutatták be, amely repülő csészealjként vált híressé. A motor üzemanyagtartálya két oldalt érdekesen kidudorodott, ennek köszönhette különleges nevét „flying saucer”. A meghökkentő újítások ezzel még korántsem értek véget. A Bell helikopter gyár szabadalmait megvéve, azokat a motorgyártásukba ültették át, azaz következett a hidraulikus sebességváltó és a befecskendező rendszer használata a kétütemű blokkoknál.

A 80-as és a 90-es évek

 

Az olaszok által készített járművek ebben az időszakban minőség és a strapabíróság tekintetében a mélyponton voltak. Ezen még az Augusta 50-es évekbeli hírneve sem segített. 1959-ben bevezetésre került az új kenési rendszer, így az erőforrások élettartama drasztikusan megnőtt. A gyár ettől kezdve már 100 000 kilométerre vállalt szavatosságot motorjaikra. Az egész iparág erőviszonyai a 60-as években rendeződtek át, amikor a kereslet az olcsó motorok iránt nőtt meg. Sokan hobbiként vásárolták meg az olcsóbb motorokat.

 

Az MV Augusta ennek ellenére ebben az időszakban egyre nagyobb modelleket készített. z volt az elgondolásuk, hogy ha csak hétvégén használják a motort, akkor nem kell, hogy kis hengerűrtartalommal rendelkezzen, és nem kell keveset sem fogyasztania. A lényeg, hogy a használó kedvét és örömét lelje a motorozásban. A versenypályákon a 60-as és a 70-es években aranykorát élte az MV-Augusta.

1970-es évek, Domenico Augusta halála

 

Az alapító halála után hatalmas vita alakult ki a menedzsmentben, hiszen nem tudták eldönteni, hogy a versenypályákon vagy a közúti motorozáson legyen-e a nagyobb hangsúly. A végső döntés az volt, hogy a versenyzésre kevesebbet fordítanak és a közúti modellek gyártását is lecsökkentik. A sikerek, mint a versenypályákon, mint a közutakon elmaradtak. A cég pénzügyileg padlóra került. Az 1977-es Milánói Motorszalonra ugyan lefoglalták a helyüket, mert itt szerették volna bemutatni a 750 és a 850 köbcentis 16 szelepes motorjukat, de lemondták a kiállítást.

 

1980-ban végleg bezártak, ám 1992-ben a Castiglioni család megvásárolta a márkanevet. A család már nagy rutinra tett szert cégek talpra állításában, hiszen a Ducatit és a Cagivát is ők vásárolták meg. Az új MV Augusta hatalmas sikert aratott, de csak kis szériában gyártották, így nem volt igazán sikeres a vállalkozás. 2004.ben a maláj Proton az új márkatulajdonos, de 2008-ban már a Harley Davidson vette meg. 2010-ben azonban újra feltűnt a színen a Castiglioni család és újra visszavásárolták a nevet. A tulajdonos azóta is a család azzal a különbséggel, hogy 25%-os tulajdont birtokol a cégben a Mercedes. Ma él és virul az MV Augusta és izgalmas motorokkal örvendeztet meg mindannyiunkat.

 

 

Tags: 800 my2017 2017 brutale mvagusta brutale mv-agusta, blackout ujdonsag milano valter moto mvagusta, Pirelli kapcsolat együttműködés mvagusta gyár

Recent Posts

  • Rush 1000
  • Brutale 800 RR
  • Rush 1000
  • Dragster 800 RR
  • Mit kell tudni az SCS-ről?

Recent Comments

  • admin on F4 1000
  • Martin on F4 1000
  • Andras on F3 675 EAS ABS
  • Czéh Attila on F3 675 EAS ABS

Archives

  • October 2020
  • September 2020
  • October 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • February 2017
  • March 2016
  • April 2015
  • November 2014
  • October 2014

Categories

  • Azonnal elvihető motorok
  • Egyéb
  • érdekességek
  • Újdonságok
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Copyright MV Agusta Club 2021 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.