Hogyan kell egykerekezni? Az egykerekezés nagyszerű módja annak, hogy lenyűgözd a barátaidat vagy csak szimplán menőnek tűnj a biciklin vagy motoron. Bár ez az egyik legkönnyebben megtanulható trükk, ha nem találod meg a megfelelő egyensúlyt, akkor nehéz elsajátítani. Gyors gyorsítással, a kormány felrántásával és a helyes egyensúly megteremtésével tudod megtanulni.

Egykerekezés biciklin

1. Állítsd az ülést középső helyzetbe.

Az egyik legnagyobb probléma, amikor megpróbálunk egykerekezni az az, hogy az egyensúlyod hátrébb esik a biciklin. Állítsd be úgy az ülést, hogy közepes magasságban vagy középső helyzetben legyen, ezzel beállítod az egyensúly középpontját, ami megkönnyíti a trükköt.

Ha nagyobb gyakorlatot szerzel az egykerekezésben, akkor az ülés magasságát bármihez igazíthatod. De ne feledd, hogy ez megváltoztatja a súlypontod, ezért újra meg kell tanulnod, hogy hogyan hozhatod egyensúlyba a kerékpárt.

2.Tekerd le a sebességfokozatot, amennyire csak tudod.

Amikor először tanulod az egykerekezést, akkor egyáltalán nem kell gyorsan száguldani. Valójában először sokkal könnyebb megtanulni, ha lassan haladsz. Állítsd be a váltót alacsonyra, 1-1 és 1-3 között a gyakorláshoz.

Az ülésmagassághoz hasonlóan, bármikor átállíthatod a sebességfokozatot. Képes leszel arra, hogy bármikor tudj egykerekezni, mindegy, hogy melyik fokozaton van a váltód. Viszont tanulni sokkal könnyebb alacsony fokozaton.

3.Keress egy nagy területet, ahol gyakorolhatsz.

Sokkal könnyebb lesz megtanulni az alapokat, ha egy nagy területet találsz a gyakorláshoz. Menj el egy nagy parkba vagy mezőre, ahol gyakorolhatsz és nem kell sokszor megfordulnod.

A parkok nagyszerűek lesznek, mivel füvesek és ez azt jelenti, hogy kisebb eséllyel sérülsz meg, ha netán leesel a kerékpárról. Ha nincs a közelben park, akkor gyakorolhatsz akár egy üres járdán, esetleg egy nagyon csendes úton, vagy bárhol, ahol biztonságosan biciklizhetsz.

Ha teheted, gyakorold az egykerekezést egy nagyon gyengéd emelkedőn. Ez természetesebbé teszi a hátradőlést és a kerékpár egyensúlyát.

4.Kezdésnek lassú, közepes tempóban haladj.

Szállj fel a biciklire és kezdj el tekerni, hogy legyen egy kis sebességed. Elegendő, ha egy kissé haladod meg csak a sétálás tempóját és figyelni kell arra, hogy ne menj túl gyorsan.

Ha már nagyobb önbizalmat szereztél, akkor nagyobb sebesség mellett is gyakorolhatod az egykerekezést. Indíts lassan és fokozatosan gyorsulj.

5.Tartsd a pedált a domináns lábaddal 2 órás helyzetben.

Kerékpározás közben derítsd ki, hogy melyik a dominánsabb vagy erősebb lábad. Tekerj azzal a lábaddal addig, amíg a pedál forgáskor 2 órás helyzetbe nem kerül, ezáltal könnyedén le tudod nyomi a gyors gyorsuláshoz.

Ha nem tudod melyik a domináns lábad, próbáld megnézni, hogy melyiket érzed természetesebbnek tekerés közben.

A domináns lábad az, amelyiket először teszed le, amikor felborulsz vagy eldőlsz. Kérj meg valakit, hogy amikor egyenesen állsz, lökjön meg és nézd meg, hogy melyik lábad tetted előre, hogy megállítsd magad.

6.Nyomd le a pedált gyorsan és dőlj hátra.

A domináns lábaddal nyomd le a pedált, majd gyorsan gyorsítsd fel a biciklit és kissé emeld fel az első kereket. Eközben tartsd a kormányt és hajolj hátra, hogy felhúzd a kerékpár elejét a földről. Miután ez sikerült, az azt jelenti, hogy megcsináltad az első egykerekezést!

Kezdetben kezdd kisebb kerekekkel és próbáld fokozatosan egyre magasabbra emelni az első kereket a földtől, miközben már jobban megérzed a kerékpár egyensúlyát. Sokkal biztonságosabb az, hogy hagyod, hogy a bicikli visszaessen a talajra, mint ha túlhúznád és hátraesnél.

Ha úgy érzed, hogy visszaesel, akkor húzd meg a hátsó féket. Ez megakadályozza a hátsó kerék elmozdulását és biztonságosan hátradőlsz az első keréken.

7.Változtasd kissé a súlypontod, hogy megtaláld az egyensúlyt.

Miután felemelted az első kereket a földről, kezdj el előre-hátra mozogni a biciklin és próbáld meg megtalálni az egyensúlyt. Hosszú időbe telhet a legjobb helyzet megtalálása az egykerekezés tanulása közben. Gyakorolj, és végül megtanulod, hogy hogyan tudod hosszabb ideig egy kereken tartani a kerékpárod.

Ha úgy érzed visszaesnél, húzd meg a hátsó féket és hajolj kissé előre. Ha pedig azt érzed, hogy nagyon előre dőltél, akkor pedálozz egy kicsit gyorsabban, hogy gyorsulj még és dőlj egy kicsit hátra.

Ne feledd, hogy az egyensúlyt fent is kell tartani. Próbáld meg az egyensúlyod a kerékpár közepén tartani, hiszen akkor elkerülheted a felborulást. Ha azt érzed, hogy az egyik oldalra átbillensz, akkor kissé helyezd át a súlyod a másik oldalra, vagy fordítsd a kormányt a másik irányba.

8.Húzd meg a hátsó féket és egyenesíts ki az első kereket a landoláshoz.

 

Miután elvesztetted az egyensúlyod, vagy csak meg akarsz állni, tartsd lenyomva a hátsó féket az egykerekezés befejezéséhez. Ennek során győződj meg arról, hogy az első kerék igazodik-e a kerékpár többi részéhez. Ha egy kissé el van állítva vagy más irányba néz, akkor az első kerék elfordul, amikor talajt ér és ekkor leeshetünk a bicikliről.

Ne próbálj túl keményen megérkezni az első kerékre. Az első felfüggesztés ugyan csillapítja az ütés egy részét, de terheld meg feleslegesen a kerekeket.

Egykerekezés motoron

1.Viselj teljes védőfelszerelést.

A motorozás anélkül is veszélyes lehet, hogy megpróbálnánk rajta trükköket csinálni. Mindig viselj teljes védőfelszerelést motorozás közben, különösen a trükkök gyakorlásakor.

A teljes védőfelszerelés tartalmazza a sisakot, arcvédőt, kesztyűt, dzsekit, nadrágot és megfelelő csizmát. Ügyelj arra, hogy minden fedve legyen a sérülések elkerülésének érdekében, ha esetleg leesnél.

2.Keress egy csendes útszakaszt a gyakorláshoz.

Ahhoz, hogy egykerekezz, szükséged lesz elegendő helyre ahhoz, hogy felgyorsulj, egykereken menj és landolj is biztonságosan. Próbálj meg egy olyan hosszú és lapos útszakaszt találni, ahol nincs sok autó. Szánj egy kis időt arra, hogy ezen az úton motorozz fel-alá, hogy lásd, hogyan halad a motor, és gyakorold a fékezést is.

Győződj meg arról, hogy az úton nincsenek nagy kátyúk, repedések, vagy bármi, ami váratlanul érhet. Keresd meg a legsimább utat a gyakorlás megkezdéséhez.

3.Kezdd el 25-30 km/h sebességgel

Kezdj el motorozni és kapcsolj az első sebességfokozatra. Nem kell nagyon nagy sebességet elérned, amikor először tanulod, hogy hogyan kell egykerekezni. Célozz meg egy 25 km/h sebességet, amely lehetővé teszi, hogy letedd az első kereket, ha túl gyorsan mennél.

4.Zárd el a fojtókart, amikor eléred a 6000 fordulat/percet.

Addig motorozz, amíg el nem éred a kényelmes sebességet és a nyomaték elég nagy lesz ahhoz, hogy a fordulatszám mérő 6000 körül legyen. Gyors mozdulatokkal adj gázt, hogy gyorsan felgyorsítsd a motort, majd emeld fel kissé az első kereket a földtől.

Eközben dőlj hátra a motoron, hogy tovább emeld a kereket és magasabban tudj egykerekezni. Ehhez egy kis gyakorláshoz lesz szükség. Alacsonyan kell kezdeni, majd fokozatosan egyre magasabbra fog menni.

A kezed tedd egy kicsit előre a gázkaron mielőtt hátrahúzod. Ez jelentősen megkönnyíti az éles visszahúzást, valamint a könyök természetes meghajlítását, hogy segítsen felemelni a motor elejét.

5.Az egyensúly érdekében mozogj a motoron.

Miután elemelted az első kereket a földtől, meg kell tartanod az egyensúlyt ahhoz, hogy tovább haladhass egy keréken. Dőlj hátra a súlypont csökkentéséhez, a hátsó fékkel pedig döntsd kissé előre és hátra a motort ahogy kell.

Ha bármikor úgy érzed, hogy a motorral hátraeshetsz, azonnal fékezz a hátsó fékkel. Ez megállítja a kerékpárt és az első kerék visszamegy a földre.

6.Hajolj előre, hogy az első kerék a földre landoljon.

A tökéletes befejezése az egykerekezésnek a landolás. Hajolj előre, hogy az első kerék földet érjen. Miután mindkét kerék a földön van, engedd el a gázkart, hogy lelassulj.

Ha nagyon gyorsan vissza akarod tenni az első kereket a földre, akkor kapcsold ki a fojtószelepet és ne gyorsíts újra, amíg a motor el nem éri a talajt. Érints meg a fojtószelepet közvetlenül az előtt, hogy az első keréktalajt érne, hogy ezzel is lágyítsd a landolást.

Megosztás
MVA Motoros Club