6 lépés a térddel a földön kanyarodásig: A motorosoknak hatalmas vonzerő lehet, hogy megtanulják, hogy a kanyarban hogyan tehetik le a térdüket a földre. Ez sok előnnyel ugyan nem jár, viszont annál jobban néz ki.

Magabiztosság kell ahhoz, hogy minél jobban bedőljünk egy-egy kanyarban. Az első fülig érő vigyorért azonban megéri megtanulni, hogy eldicsekedhessünk vele a barátainknak.

Ez az útmutató 6 tippet ad, amelynek helyes végrehajtásával sikerülhet megcsinálnunk az első „knee down”-unkat.

Kezdjük is el rögtön!

Megfelelő térdelési technika: a test helyzetéről és a sebességről szól

Meg fogsz lepődni, ha megtudod, hogy a legtöbbször valójában nem is állsz olyan messze a térd letételétől. Nem a bedőlés szögével van a baj, hanem azzal, hogy a tested van nagyon távol a talajtól.

Íme néhány pont, amelyek segíthetnek a megfelelő helyzetbe kerülni:

1.Lépés: A lábak stabilak a lábtartókon

A lábtartásnak különböző módjai vannak, de mindaddig, amíg stabil alapot biztosítanak a testednek, addig megfelelően állsz. Az egyik nagyszerű mód az, amikor szinte körbetekered a lábujjaid a lábtartókon.

Ez lehetővé teszi, hogy kissé megemeld a lábszáradat a külső lábadon (azon a lábadon, amellyel nem akarod letenni a térded), és a térded, illetve a combodat a tartályhoz rögzíted.

A belső láb ugyanabban a pozícióban van a lábtartón, de a sarkunkat egy picit a motor felé fordítjuk. Ha van saroklemezed, akkor be tudod fordítani és arra lehet támaszkodni.

Láthatod, hogy más motorosok, illetve versenyzők mind más és más helyzetben tartják a lábukat. Az egyik kedvenc az, hogy a lábtartó a külső láb közepén van, a lábujjak pedig kifelé mutatnak.

Ismét személyes preferenciákról van szó, de a legfontosabb dolog a lábak számára, hogy megtalálják a legstabilabb állapotot a test számára a motoron való mozgáshoz.

2.Lépés: A lábad tart a motoron, nem a kezed

A lábad a fent leírtaknak szerint helyezd el, a külső lábad tedd a tartályhoz, ez a külső támasz lesz a fő rögzítési pont.

Döntsd oldalra a térded, amennyire csak tudod, erőlködés nélkül. Itt segít a sarok (a belső lábon) befelé irányítása a motor felé, hiszen ez a csípőnek még egy kis mozgást biztosít, hogy a térd kifelé dőljön.

3.Lépés: Mennyire ülj az ülésen

Olyan egyszerű lehet, amennyire csak szeretnéd az, hogy mennyire legyél stabil a motoron, anélkül, hogy a karjaidat terhelnéd. Jó kiindulási pont, ha a fél fenék lelóg, valakik az egésszel is ledőlnek a motorról.

Ez olyan, amibe idő belejönni, de a végeredménynek stabilnak kell lennie, és nem a kormányon kell lógni.

4.Lépés: Nem túl közel a tartályhoz

Ha az ágyékod hozzáér a tartályhoz, akkor a térded automatikusan a motorkerékpár elejéhez nyomod, mint kifelé az út felé.

Ülj inkább néhány centivel hátrébb, hogy könnyedén oldalra csúszhass az ülésen. Akkor lesz ott a belső combod, ahol előbb az ágyékod volt.

Egyes versenyzők úgy érzik, hogy a tartályhoz közel való ülés segíti őket a fékezésben és nagyobb súlyt képes előrenyomni, hogy segítsen megállni vagy fékezni a kanyarokban. Azonban az is egy megoldás lehet, ha leülsz kicsit a tankról,  mert akkor könnyebben abba a helyzetbe kerülhetsz, amibe szeretnél.

5.Lépés: Ne feledd a fejed

Egyes emberek stílusa eltérő (gondoljunk csak Toni Elias-ra és Michael Rutter-re), de egy szép semleges helyzetben a fejed nagyjából ott lenne, ahol a belső tükör lenne bármely modern sportmotoron. Képzeld el, hogy megpróbálsz magadra nézni a tükörben, és akkor nem leszel messze a jó fejtartástól.

Ahhoz, hogy képet kapj arról, hogy hogyan kellene kinéznie, képzeld el magad felülről és húzz egy vonalat a fejedtől a gerinc mentén egészen a farokcsontig.

Ennek a vonalnak párhuzamosnak kell lennie a motorkerékpár vonalával, amely a közepén halad az elejétől a hátuljáig.

Amit nem igazán szeretnél az az, hogy az alsó tested és a fejed is a motor középpontjában legyen. Ez arra késztet, hogy keresztben legyél a motoron, és ez valójában megnehezíti a térd helyes kinyújtását.

6.Lépés: Lassan növeld a sebességet

Ha 5 km/h sebességgel próbálod, akkor biztosan nem fogod tudni letenni a térded, azonban nem kell 100 km/h sebességgel sem haladnod, főleg ha szűkebb kanyarról van szó.

Ha a fentiek alkalmazása után sem akar leérni a térded, akkor hagyd, hogy természetesen növekedjen a sebességet (és ezzel együtt a magabiztosságod), és a szükséges hajlásszögek majd időben jönnek. Ne siess a gyakorlással, ha az jóval a komfortzónádon kívül esik.

Próbáld ki otthon!

Ha van otthoni állványod, akkor azon gyakorold az 1-5 lépésekben részletezetteket a motorodon.

Vedd figyelembe azokat a pontokat, ahol megerőltetőnek érzed. Ha feszülést érzel a karodban, koncentrálj kicsit a lábizmokra, hogy megtartsd magad a motoron.

Végeredménynek azt kell látnod, hogy képes legyél teljesen levenni a kezed a kormányról, ami azt jelenti, hogy stabilizálni tudod önmagad és a motort is.

Ne aggódj, ha nem tudod túl sokáig elengedni. Nehezebb megtenni, ha  motor egy helyben áll, de ne ess le róla amint elengeded, hanem kényelmesen tartsd meg magad.

1.Extra tipp: A lógás miatt kevésbé dől be a motorkerékpár

Ha megfelelően mozog a tested a kerékpáron, akkor az mozgatja a te és a motorod együttes súlypontját a motor középvonalán belül, vagyis nem kell annyira eldőlni ha a kanyarban ugyanolyan sebességgel haladsz, mint ha egyenesen ülnél.

2.Extra tipp: Helyezkedj el korán

Helyezkedj el a pozícióba, mielőtt megérkeznél a kanyarba. Ha megpróbálsz mozogni a motoron, miközben kanyarodsz, akkor csak növeled a motor instabilitását, amelyet a kormány mozgatása eredményez.

Összegzés

Rengeteg versenyzőt fogsz látni, akik másképp csinálják, de a fent vázolt lépések nagyon jó alapot adhatnak kiindulásnak.

Ha nem sikerül elsőre, ne aggódj, hiszen gyakorolni kell. Akkor fogod tudni letenni a térded, amikor megfelelő testhelyzetet állítasz be.

Megosztás
MVA Motoros Club