Skip to content
  • Kapcsolat
  • Motorrendelés
  • Mv Agusta Rosso Termékcsalád
  • MV Ride
  • Történelem
  • F3 675 EAS ABS
  • F3 800
  • F4 1000
MV Agusta Club
  • Kapcsolat
  • Motorrendelés
  • Mv Agusta Rosso Termékcsalád
  • MV Ride
  • Történelem
  • F3 675 EAS ABS
  • F3 800
  • F4 1000
210412 superveloce s 22
érdekességek . Uncategorized

Biztonságos motorozás szeles időben

On August 18, 2021 by Virag

Biztonságos motorozás szeles időben

 

A szeles napokon kihívást jelenthet a biztonságos motorozás. A motorkerékpár típusa és a testhelyzet is hatással van a szélben való vezetésre. Ebben a cikkben kitérünk azokra a dolgokra, amikre érdemes ilyenkor odafigyelni, például, hogy melyik motorkerékpár teljesít jobban szélben, milyen legyen a testhelyzetünk vagy éppen milyen motoros ruházatot érdemes viselni.

Read moreAz MV Augusta nem tervezi új superbike gyártását a 2017-es esztendőben

mav copy

Melyik motorkerékpár jobb szeles napokra?

Sokan vitatják, hogy melyik motor lehet a legalkalmasabb a szeles időjárásban. Ha választhatnál, hogy ilyen körülmények között melyikre ülnél, akkor melyik lenne az? Nehezebb vagy könnyebb? Alacsonyabb vagy magasabb? Ezek a lehetőségek mind befolyásolják a motor közlekedését szeles időben.

Read moreMV AGUSTA F4 R 312

Hasonlítsuk össze a túrakerékpárokat a nagyobb, autópályára alkalmas motorokkal és a kisebb motorokkal. Egy túramotorkerékpárt a súlya miatt kevésbé valószínű, hogy meglöki a szél, mint egy kisebb járművet. Egy normál motor stabilabban tud közlekedni a szélben, mint egy magasabb. A teljes burkolattal rendelkező darabok pedig szintén jobbak a szeles viszonyokban. Tehát ezek szerint létezik olyan motorkerékpár, amely jobban működik, mint mások? Nem, nem feltétlenül.

Motoros technikák szeles idő esetén

A szél minden irányból érkezhet és a motorkerékpár segíthet enyhíteni a hatásait. Egy másik jelentős előny lehet a testhelyzetünk motorozás közben, hiszen ellensúlyozni lehet a szél erejét, így kevésbé veszélyessé válik a motorozás egy viharos napon.

Read moreMvAgusta modellek

Mint már említettük, a szél minden irányból érkezhet. Elölről, hátulról és mindekét oldalról. Vessünk egy pillantást mindegyik forgatókönyvre és határozzuk meg, hogy hogyan kell biztonságosan közlekedni mindegyikben:

Motorozás oldalszélben (a szél mindkét oldalról érkezhet, jobbról is és balról is)

unnamed 1 2

Read moreMvAgusta es Pirelli

Az oldalszél drámai hatást gyakorol a motorozásra, mivel könnyen letolhat az útról vagy áttolhat egy másik sávba, ha erősek a széllökések. Gondolj magadra úgy, mint egy vitorlásra, hiszen minél nagyobb a terület, ahol érhet a szél, annál jobban érezheted a hatását.

Az oldalszél kezelésének legjobb módja, ha ellazítod a tested (például a fogás és a térd lazítása, stb.). Fontos, hogy ne ess pánikba, amikor úgy érzed, hogy a szél próbál ellökni. Menj a szélvédő mögé a lehető legjobban. A térdeid kihelyezheted abba az irányba, ahonnan az oldalszél érkezik, hogy elkapd a motor körül áramló szembejövő szelet. Ha az oldalszél balról érkezik, akkor a térded bal irányba rakd ki. Készíts vitorlát, hogy balra húzod a tested és a motort is, ez ellensúlyozza az oldalszél hatását. Ugyanez a teendő a jobb oldalról érkező oldalszél esetén. Idővel megtanulod megítélni, hogy mennyire kell kinyújtani a térded, hogy ellensúlyozza az oldalszeleket.

Read moreMvAgusta visszatekintes

Azon kívül, hogy kinyújtod a térded, a motort is döntheted az oldalszél irányába, hogy ellensúlyozza a hatásokat. Enyhe nyomást fogsz tapasztalni a kormányon, de ez is hasonló hatást ér el, mint a térd kinyújtása.

Motorozás ellenszélben (a szél a motor elejétől érkezik)

Az ellenszél kicsit könnyebben kezelhető a motoron, mint az oldalszél és kevésbé is veszélyes motorozás közben. Az ellenszél minimalizálásához a legfontosabb, hogy csökkenteni kell a frontális területeket, amelyeket a szél jobban ér. A legjobb az, ha alacsonyan motorozol a szélvédő és az első burkolat mögött és a karjaid és a lábaid a motorhoz közel húzod. Ez egy nagyon egyszerű pozíció, mellyel csökkented a szél súrlódását a testedhez képest. Az ellenszél lelassít, ezért legyél óvatos a biztonságod érdekében. Ha annyira lelassít, hogy már akadályozod a forgalmat, akkor érdemes megállni vagy szünetet tartani, esetleg másik útvonalat választani.

Motorozás hátszélben (a szél a motor mögül érkezik)

Read moreBrutale RR 44 Lewis Hemilton Edition

A hátszél lehet a legegyszerűbb a három közül, mivel nem tolhat le az útról, mint az oldalszél és nem lassít le, mint a szembeszél. A hátszél a motorkerékpár mögül érkezik és kissé be is gyorsítja a haladást. Nagyszerű lehet a fogyasztás szempontjából, de szükségünk lehet egy kis extra féktávra, hiszen előre hajt minket. Hasonló helyzetben kell vezetni, mint szembeszélben, alacsonyan és behúzva. Ügyelj arra, hogy a forgalomban ne menj túl gyorsan.

6 tipp a szélben való motorozáshoz

riding in strong winds 6

Read moreMVAgusta Rivale

Nem csak a szél irányát kell figyelembe venni motorozás közben, hanem más tényezőket is, amelyek veszélyesebbé teszik a szeles napokon a vezetést. Ezek a szempontok a következők:

  • A tartály és a nyeregtáskák növelhetik a húzást. Ezek olyan frontális területeket adnak, amelyeket a szél elkaphat. A nyeregtáskák további területet biztosítanak az ellenszélnek vagy a hátszélnek és további ellenállást okozhatnak, amikor a levegő mozog a motorkerékpár körül. Legyél óvatos a nagyobb táskák használatával a szeles napokon.
  • Ügyelj a szélblokkra. A nagy teherautók, épületek, dombok, hegyek, stb. ideiglenesen megvédhetnek a széltől, de szélcsatornákat hozhatnak létre, amikor mögöttük motorozol. Vigyázz, mert a teherautók körül nagyobb lehet a szél, amely vagy magukhoz szív vagy akár át is lökhet egy másik sávba. Az épületek nem húznak közelebb, de mindenképpen nagyobb légáramlást adhatnak, amikor kilépsz mögülük. Érdemes felkészültnek lenni ezekre.
  • Válaszd a legbiztonságosabb sávot. Van-e egyáltalán olyan, hogy legbiztonságosabb sáv? A sávválasztással nem lehet mindenre megfelelő választ adni, mert az úttól, a forgalomtól és az egyéb időjárási körülményektől függ. Kétsávos útszakaszon választhatod a középső vagy a bal oldali irányt, mivel a szembejövő forgalom jobbra tolhat. A bal vagy a középső irány lehetőséget ad arra, hogy szükség szerint jobbra tudj mozogni. Az oldalszél és a forgalom ellensúlyozásának érdekében persze dönthetsz másképp is, ezért nincs egy fix tökéletes tartózkodás az utakon. A többsávos útszakaszon is a forgalom diktál, hogy esetleg távol szeretnél maradni a nagy teherautóktól vagy sem.
  • Ellenőrizd az időjárást, mielőtt útnak indulsz. Nézd meg az időjárás előrejelzést. Ha ezek szerint szeles nap várható, akkor válassz inkább egy olyan útvonalat, ahol kevésbé valószínűek az erős széllökések. Ha nincs erre megfelelő út, akkor esetleg el is lehet halasztani az utat, mert lehet, hogy nem éri meg kockáztatni.
  • A szélfáradtság elleni küzdelem. A szeles időjárás egyik olyan hatása, amire kevesen gondolnak, az a fáradtság. Ha harcolsz a sávban maradásért, ellensúlyozod az oldalszeleket, a vártnál lassabban haladhatsz és folyamatosan változtatod a vezetési helyzetet, akkor gyorsan elfáradhatsz. Ha egy hosszabb útra indulsz, akkor tarts szüneteket, hogy az izmaid pihenhessenek. Lelkileg és fizikailag is pihenni kell.
  • Védd a szemed. Remélhetőleg van szemvédőd, hiszen a szeles napok különös hatással vannak a szemekre. Apró törmelékeket hordozhatnak, például homokot és apró köveket, amelyek megvakíthatnak. Ezek azok a napok, amikor a teljes arcú, zárt bukósisakok a leginkább kifizetődőek a biztonságunk érdekében.
Tags: biztonság, mv-agusta, szél, szeles idő, testhelyzet

Recent Posts

  • Visszatekintés a múltba: Yamaha VMAX
  • Visszatekintés a múltba: Honda Africa Twin
  • Visszatekintés a múltba: Kawasaki Ninja 500R
  • Visszatekintés a múltba: Harley-Davidson XR750
  • Visszatekintés a múltba: Honda CB750

Recent Comments

  • admin on F4 1000
  • Martin on F4 1000
  • Andras on F3 675 EAS ABS
  • Czéh Attila on F3 675 EAS ABS

Archives

  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • September 2021
  • August 2021
  • July 2021
  • June 2021
  • October 2020
  • September 2020
  • October 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • February 2017
  • March 2016
  • April 2015
  • November 2014
  • October 2014

Categories

  • Azonnal elvihető motorok
  • Egyéb
  • érdekességek
  • Újdonságok
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Copyright MV Agusta Club 2021 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT