Skip to content
  • Kapcsolat
  • Motorrendelés
  • Mv Agusta Rosso Termékcsalád
  • MV Ride
  • Történelem
  • F3 675 EAS ABS
  • F3 800
  • F4 1000
MV Agusta Club
  • Kapcsolat
  • Motorrendelés
  • Mv Agusta Rosso Termékcsalád
  • MV Ride
  • Történelem
  • F3 675 EAS ABS
  • F3 800
  • F4 1000
8735 e1642526458766
Uncategorized

Visszatekintés a múltba: Harley-Davidson XR750

On January 18, 2022 by Virag

Visszatekintés a múltba: Harley-Davidson XR750

 

A Harley-Davidson XR750 a Harley-Davidson 1970 óta gyártott versenymotorja, melyet elsősorban földes pályás versenyzésre terveztek, de az XRTT változata országúti versenyzésre lett készítve. Az XR750 nyerte meg a legtöbb futamot az Amerikai Motoros Szövetség versenyzése történetében. Ez a modell Mark Brelsford, Cal Rayborn és Jay Springsteen versenyzők karrierjéhez kötődik, és Evel Knievel kaszkadőr kedvenc motorja volt. Knievel 1970 decemberétől az utolsó ugrásáig, 1977 januárjáig használta a motorkerékpárt. Az 1988-as The Art of the Motorcycle kiállításon is szerepelt egy XR750-es modell.

Read moreAz MV Augusta nem tervezi új superbike gyártását a 2017-es esztendőben

1972 harley davidson xr750 evel 1

1969-ben a Harley-Davidson korlátozott idővel és pénzzel rendelkezett egy új versenymotor előállításához. Ahelyett, hogy a nulláról kezdték volna, úgy döntöttek, hogy módosítják egy meglévő versenymotorjukat. Ugyanazokkal a vasfejekkel és hengerekkel, illetve rövidebb hajtórudakkal látták el a motort, azonban ezek hajlamosak voltak túlmelegedni és nem volt elegendő teljesítményük. 1972-re újratervezték egy teljesen alumínium fej- és hengercsomaggal és ugyanazzal a 750 köbcentis térfogattal.

Read moreMV AGUSTA F4 R 312

XG750R123456

Az XR750 országúti versenyváltozata, az XRTT,  alumínium olajtartállyal és üvegszálas burkolattal rendelkezett, amely extrán hővédő burkolattal védte a versenyző lábát. Az üzemanyagtartály felső közepén egy bőrpárna volt kerek kivágással a bal oldali tanksapka számára. A hivatalos lóerőt soha nem tették közzé, de az 1972 elején készült motorok becslései szerint 70-79 lóerő között volt, ez pedig 2008-ra 100 lóerőre nőtt.

Read moreMvAgusta modellek

Harley 1 jpg

Az XR750-es motorosok 1972 és 2008 között a 37 AMA Grand National Championship versenyből 29-et megnyertek. „Minden idők legsikeresebb versenymotorjának” nevezték, és azt, hogy több győzelmet aratott, mint bármely más versenymotor a történelemben.

Read moreBrutale RR 44 Lewis Hemilton Edition

XR 750 motorcycle racing at Scioto Downs Turn 4

Néhány videó:

Read moreMVAgusta Rivale

https://www.youtube.com/watch?v=363HRmYPfCQ

Pár eladó darab:

Read moreMV Agusta Motoros Club Egyesület

https://www.theparking-motorcycle.eu/used-motorcycles/harley-davidson-xr-750.html

https://www.carandclassic.com/car/C1391647

Tags: harley-davidson, harley-davidson XR750, mvagusta, versenymotor, versenyzés

Recent Posts

  • Visszatekintés a múltba: Yamaha VMAX
  • Visszatekintés a múltba: Honda Africa Twin
  • Visszatekintés a múltba: Kawasaki Ninja 500R
  • Visszatekintés a múltba: Harley-Davidson XR750
  • Visszatekintés a múltba: Honda CB750

Recent Comments

  • admin on F4 1000
  • Martin on F4 1000
  • Andras on F3 675 EAS ABS
  • Czéh Attila on F3 675 EAS ABS

Archives

  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • September 2021
  • August 2021
  • July 2021
  • June 2021
  • October 2020
  • September 2020
  • October 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • February 2017
  • March 2016
  • April 2015
  • November 2014
  • October 2014

Categories

  • Azonnal elvihető motorok
  • Egyéb
  • érdekességek
  • Újdonságok
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Copyright MV Agusta Club 2021 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT