F3 800

Egy 1000 köbcentis szupermotor nyújtotta életöröm egy 600 köbcentis szupersport kezelhetőségével. Egy v-Twin nyomatékával és egy négyhengeres REv limitjével.

MV Agusta F3 800

Az mv agusta f3 800 az új teljesítmény-él lovas, az avantgárd háromhengeres motorkerékpár a büszke olaszországból.

 

Több erő, több nyomaték, több adrenalin! Az eredmény egy motorkerékpár kivételes kezelhetőséggel, fejlett elektronikai csomaggal és az új 800 köbcentis motor 148 lóerővel és 88 Nm-es nyomatékkal. Társítva ez a hihetetlenül alacsony 173 kg-os súlyhoz, olyan teljesítmény-súly arányt kínál, mely lehetővé teszi a versengést közvetlenül a literes kategóriájú Sportmotorokkal.
Az MV Agusta F3 675 újraalkotta a középsúlyú Szupersport motorok koncepcióját a motor és a futómű közötti tökéletes egyensúllyal. A motor megtestesíti az olasz technológiát, míg a futómű osztályának vezető teljesítményét nyújtja mind az úton, mind a versenypályán. Az MV Agusta F3 800 kitolja a középkategóriás Szupersport kategória határait a Szupermotorokat másoló szintre, forradalmasítva a szektort egy olyan motorral, mely vitathatatlanul egy újabb mérföldkő a technológiában és teljesítményben.

  • Háromhengeres, soros 798 köbcentis motor
  • Furat 79,00 mm, löket 54,3 mm (+8,4 mm-rel több, mint az F3 675-nél)
  • erő 148 lóerő 13000-es fordulatszámon (+20 lóerővel több, mint az F3 675-nél)
  • nyomaték 88 Nm 10600-as fordulatszámon
  • 13,500 rpm-es fordulatszám szabályozó
  • Slipper kuplung
  • Száraz tömeg: 173 kg (ugyanannyi, mint az F3 675)
  • Teljesítmény/tömeg arány: 1,17 kg/lóerő (-13,5%-kal kevesebb, mint az F3 675 1,35 kg/lóerő aránya)
  • Új első fék Brembo monoblokk féknyergekkel szerelve
  • Pirelli Diablo Rosso Corsa gumik

2014-MV-Agusta-F3-800a 2014-MV-Agusta-F3-800-Action-Wheelie-561x389 2014-MV-Agusta-F3-800-Action-Cornering

MOTOR

A furat átmérője változatlanul 79,0 mm maradt; a löket 45,9 mm-ről 54,3 mm-re nőtt, köszönhetően a 675 köbcentiről 798 köbcentire történő növekedésnek. A kimenő teljesítmény a 13000-es fordulatszámnál leadott 148 lóerővel hihetetlen értékre emelkedett, párosítva ezt a 10600-as fordulatszámon leadott 88 Nm-es legnagyobb nyomatékkal. A fordulatszám szabályozót 13500-as fordulatszámra állították be. Az időzítő rendszer egy kettős felül fekvő vezérműtengely négy titán szeleppel hengerenként, hogy kihasználja a magas RPM-teljesítményt. Az üzemanyag befecskendezők is újak, melyek garantálják az F3 675-öshöz képest magasabb áramlási sebességet és a nagyobb teljesítményt.

A háromhengeres motor a motorkerékpár tervezés csúcsa: rendkívül könnyű és kompakt (súlya csak 52 kg) és „zárt felsőrészű” burkolatú, formába öntött forgattyúházat használ beépített hengerekkel. A víz és az olaj körök beépítésre kerültek a tényleges forgattyúház öntvényeibe és saját szivattyúik a motoron belül találhatóak, a stílus és kompaktság minden egyértelmű előnyével. Eme háromhengeres MV Agusta F3 800 újdonságai között megtalálható az ellentétes irányban forgó főtengely, egy olyan technikai megoldás, amely az F3 675 előtt csak a MotoGP motorkerékpárokban volt megtalálható. S hogy mi a célja? A gyors irányváltozások miatt fellépő forgási tehetetlenségi hatás csökkentése és a jármű egyensúlyának javítása, eredményül adva az F3 könnyű kezelhetőségét.

 

A jelentősebben magasabb teljesítmény jól érezhető, ugyanarra a motorkerékpár tömegre magasabb teljesítmény-tömeg arány jut (1,17 kg/lóerő), mint az F3 675-nél. És ez még nem minden; a gyorsításra adott válasz minden körülmények között, illetve a leadott teljesítmény zavartalansága közepes fordulatszámon is jelentősen javult. Ez a két alapvető jellemző nagymértékben növeli az úton haladás élményét és csökkenti a köridőket a versenypályán.
A 148 lóerős teljesítmény végsebességre lefordítva 269 km/h-t jelent, mely a végső áttételi arány 16/43-ról 17/41-re történt módosításával jár együtt.

ELEKTRONIKA

A háromhengeres MV Augustra projekt a középsúlyú kategóriában valaha látott legfejlettebb elektronikával érkezik. Az MVICS (integrált motorvezérlési rendszer) platform egyesíti a gázkar teljes elektronikus vezérlését és a fojtószelep házat a kipörgésgátlóval.

A Full Ride By Wire az MVICS platform technológiai alapjainak minden céljára és használatára készült: a rendszer lehetővé teszi a fojtószelep ház ideális nyílásának meghatározását bármelyik időpontban, így az nem függ a markolat nem megfelelő elfordulásától. Valójában nincsen mechanikus kényszer a gázkar és a pillangószelep között: a befecskendezés és gyújtás az, ami meghatározza az optimális üzemanyag-levegő keveréket, a minden időben és terhelési körülmények között elérhető legjobb teljesítményért.
Az MVICS multimap-es megközelítés alkalmaz, három, az MV Agusta mérnökei által előre beállított üzemmódot, illetve egy másikat, melyet teljesen testre szabhat a motoros, aki az elérhető paramétereket úgy állíthatja be, hogy azok a leginkább megfeleljenek az ő igényeinek.
A kipörgés gátló napjainkra már fontos alapeszköz, ez ugyanazokat a működési feltételeket alkalmazza, mint az F3 675 sokat csodált rendszere, 8 különböző szinttel, melyek könnyen választhatóak a kormányvezérlőn és a kompakt, teljesen digitális műszerfalon.

Futómű

Az F3 675 kiváló kezelhetősége megtalálható az MV Agusta F3 800-nál is. Kezdve a rekordnak számító mindössze 1380 mm-es tengelytávjával, mely alapját képezi eme forradalmi háromhengeres kivételesen könnyű kezelhetőségének. A váz az ALS acélcsőből és a középső részen található alumínium öntvény oldallemez párból álló főszerkezet mesteri kombinációja, illetve a meghosszabbított lengőkaré (576,5 mm), mely a maximális tapadásért került kifejlesztésre.

A kifinomult Marzocchi első villák a 43 mm-es átmérőjű lábakkal és a 125 mm-es lökettel állítható rugó előfeszítést, illetve mind a kompresszió, mind a lengéscsillapítás finomhangolását is lehetővé teszik. A villa és a shock szelepek célja a 800 köbcentis motor nagyobb teljesítményének teljes mértékű kihasználása.
A 123 mm-es úttal rendelkező Sachs mono lengéscsillapító különálló nitrogén tartállyal szerelt, és teljesen állítható a rugó előfeszítése, a kompresszió és a lengéscsillapítás. A fékrendszer továbbfejlesztésre került a Brembo monoblokk (M4.34a) használatával az első féknyergeknél, mellyel garantált a páratlan fékteljesítmény még a legszigorúbb körülmények között is, különösen a versenypályán.
Nem történt változás az két első tárcsa átmérőjében (320 mm) és a hátsó fékrendszer megmaradt a kétdugattyús féknyereggel a 220 mm-es tárcsához. Az alapesetben szerelt abroncsok Pirelli Diablo Rosso Corsa-k, 120/70-ZR17 elől és 180/55-ZR17 hátul.

 

2013 MV Agusta F3 800 White action (4)