Történelem

Az Agusta név

MV Agusta ClubAz Agusta név a korai huszadik században kezdett ismertté válni, a fiatal olasz repülőgépipar egyik úttörőjét jelölve: gróf Giovanni Agusta-t. Szicíliából származva, de Lombardiában élve, Giovanni Agusta 1907-ben alapította meg cégét „Cascina Costa”-ban, a Varese-ben lévő Samarate-ben. Az Agusta repülőgépek gyártása az I. világháború során szárnyalt, a gróf ekkor önkéntesként szolgált a Malpensa légi zászlóaljnál.

Mv Agusta motor

Amikor 1927-ben meghalt, a vállalkozás az özvegye, Giuseppina és fia, Domenico kezébe került, akiknek gyorsan választ kellett adniuk a repülőgépgyártó szektort sújtó válságra, változtatásokra voltak kényszerülve, hogy elkerüljék a csődöt. Úgy döntöttek, hogy repülőgépekről motorkerékpárokra váltanak, válaszul az olaszok növekvő keresletére az egyéni mobilitást biztosító motorizációra. Első dolguk volt kijönni egy olyan motorral, melynek gyártása és használata is olcsó volt, kétütemű 98 köbcentis motorral, három portos időzítő rendszerrel, elsődleges váltóval, olajteknős kuplunggal és két sebességi fokozattal.

Sajnálatos módon a motor fejlesztését a II. világháború félbeszakította és 1943-ban Cascina Costa-t elfoglalták a német csapatok. A megszállás a háború utolsó évéig kitartott, amikor Domenico Agusta megalapította a Meccanica Verghera-t, hogy sikerre vigye új motorkerékpár projektjét: egy olyan új céget, mely teljesen felkészült a motorkerékpár-piac által támasztott kihívásokra.

 

2014-MV-Agusta-F3-800a2014-MV-Agusta-F3-800-Action-Wheelie-561x389 2014-MV-Agusta-F3-800-Action-Cornering

 

MVA Motoros Club