Történelem

Az Agusta név a korai huszadik században kezdett ismertté válni, a fiatal olasz repülőgépipar egyik úttörőjét jelölve: gróf Giovanni Agusta-t. Szicíliából származva, de Lombardiában élve, Giovanni Agusta 1907-ben alapította meg cégét „Cascina Costa”-ban, a Varese-ben lévő Samarate-ben. Az Agusta repülőgépek gyártása az I. világháború során szárnyalt, a gróf ekkor önkéntesként szolgált a Malpensa légi zászlóaljnál.

Amikor 1927-ben meghalt, a vállalkozás az özvegye, Giuseppina és fia, Domenico kezébe került, akiknek gyorsan választ kellett adniuk a repülőgépgyártó szektort sújtó válságra, változtatásokra voltak kényszerülve, hogy elkerüljék a csődöt. Úgy döntöttek, hogy repülőgépekről motorkerékpárokra váltanak, válaszul az olaszok növekvő keresletére az egyéni mobilitást biztosító motorizációra. Első dolguk volt kijönni egy olyan motorral, melynek gyártása és használata is olcsó volt, kétütemű 98 köbcentis motorral, három portos időzítő rendszerrel, elsődleges váltóval, olajteknős kuplunggal és két sebességi fokozattal.

superstock

Sajnálatos módon a motor fejlesztését a II. világháború félbeszakította és 1943-ban Cascina Costa-t elfoglalták a német csapatok. A megszállás a háború utolsó évéig kitartott, amikor Domenico Agusta megalapította a Meccanica Verghera-t, hogy sikerre vigye új motorkerékpár projektjét: egy olyan új céget, mely teljesen felkészült a motorkerékpár-piac által támasztott kihívásokra.

 

50cascina60

 

Felhívjuk a látogatók figyelmét, hogy egyesületünk semmilyen kereskedelmi tevékenységet nem végez, információkat és támogatást nyújtunk a márka kedvelői számára, amennyiben vásárolni szeretnél kérjük nézd meg a partnereink menüpontot, ahol az általunk javasolt új és használt mv agusta motorok, alkatrészek, kiegészítők kereskedései, portáljai fellelhetőségei találhatóak meg.